4 Mart 2015 Çarşamba

Boyhood

Boyhood ( IMDB : 8,3 )




Oluşturduğum listede ilk izlediğim filmdi Boyhood. Neden elim yazmaya bir türlü gitmedi bilmiyorum. Ama sonunda geldi işte.
Linklater’ın Before serisinin ilk iki filmini hayranlıkla izlemiş biri olarak yazıyorum bunu. Ve hayranlığım bu filmle kaç milyon kat arttı bilemiyorum. 
Herkes biraz farklı olmak ister yaptığı işte rakiplerinden ama Linklater bu farklılığın çok ötesinde işler yapıyor bence. Senelerle oynayan bir yönetmen, yazar.
Özenmemek elde değil. Diğerlerinin yerinde olsam, benim neden aklıma gelmedi bu diye kendi kendimi yerdim. Duyduğumda bile inanamadığım, hadi canım olmaz öyle şey dediğim olayı adam gözlerimizin önünde yapmış işte.
Konu çokta karmaşık değil aslında. Hepimizin hayatı ne kadar karmaşıksa o kadar işte. Gözümüze sokmadan; kendi gençliğimize, ailemize, tercihlerimize ayna tutuyor hepsi bu. Konu ne kadar sade olursa olsun bunu yapış biçimi değil mi bizi bu kadar büyüleyen!




Kim 12 yılımızı 165 dakikaya sığdırmayı düşünebildi şimdiye kadar? Bizde aynı bu filmdeki gibi yıllar geçtikçe değişiyoruz, her yönden. Ama bunu ağır işleyen zamanda fark edemiyoruz. Linklater’ın yaptığı işte tam da bu, farkındalık yaratmak. İş, saygı duyulacak bir iş. Tüm oyuncuların emeğine sağlık.
Puanım 8,0.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder