17 Eylül 2015 Perşembe

Gone Girl

Gone Girl ( IMDB : 8,2 )
Bir seneye yakın zamandır ertelediğim bu filmi sonunda izleyebildim. Yine izledikten sonra kitap uyarlaması olduğunu öğrendiğim, Gillian Flynn’in aynı adlı romanından uyarlanan ve filmin donukluğuna rağmen baş rollerin bu kadar güzel seçilmiş olmasına hayran kaldığım film, Gone Girl. 

Evliliklerinin 5. yıl dönümünü kutlamaya hazırlanan çiftimizin aklından aslında çok farklı şeyler geçmektedir. Nick o sabah Amy’ye boşanmak istediğini söyleyecektir. Ancak bazı olaylar ondan önce gelişir. Amy kayıptır ve ona ne olduğuna dair ortada hiçbir kanıt yoktur. Geride kalan deliller ise Amy’i Nick’in öldürdüğünü göstermektedir.
Yazmak istediğim bir kaç cümle var aslında bu filmle ilgili ama izlemeyenler için içime atıyorum yine ipucu vermemek için. En iyisi oyunculardan bahsetmek. Ben Affleck’in ne kadar donuk, hatta bazılarına göre itici olduğunu herkes bilir. Sanki bu rol onun için yazılmış gibi. Ruhsuz, isteksiz ve duygusuz davranan bir karakter için çok fazla düşünmemişlerdir herhalde, akıllarına direk Ben Affleck gelmiştir. Ama filmde asıl oyuncu Rosamund Pike. Ben Affleck’in karakterinden bir farkı yok aslında. Oda duygusuz, ruhsuz birini oynuyor. Ama ortaya çıkan şeye oynamak demek haksızlık olur. Bambaşka bir şey çıkarmış ortaya. İnsan ürküyor resmen. Kitabı üç bölümden oluşan filmde kitapla aynı şekilde ilerlemiş. İlk yarısı fazla sakin geçen film ikinci yarıda biraz hareketleniyor ve olaylar aslında o kısımda anlaşılıyor. Demem o ki sıkılmadan izlemeye devam edin.
Süresi uzun, 149 dakika. Ve bu uzun sürenin sonunda insan daha vurucu bir final olsun istiyor açıkçası ama beklenileni karşılamıyor final sahnesi, en azından benim için. Her şeye rağmen 2014 yılının ses getirmiş bu filmini kaçırmayın. Puanım, 7,0.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder